Argillà Argentona- Fira de ceràmica virtual / Inici: 25 de setembre

LA FIRA VIRTUAL DE CERÀMICA ARGILLÀ ARGENTONA 2020 S’INICIARÀ A PARTIR DEL 25 DE SETEMBRE A WWW.ARGILLA.CAT

LA FIRA VIRTUAL PERMETRÀ VISITAR ELS EXPOSITORS I LES ACTIVITATS DIVULGATIVES TALMENT COM SI FOS A LA FIRA PRESENCIAL A ARGENTONA, EN TOT MOMENT I DES DE QUALSEVOL UBICACIÓ

El Museu del Càntir presenta Argillà Argentona – Fira Virtual de Ceràmica, un espai on es desenvoluparan, en línia, gran part de les activitats de la fira presencial que celebrem anualment pels carrers d’Argentona i que enguany s’ha hagut de cancel·lar degut a la crisi sanitària de la Covid-19.

L’espai virtual tindrà el seu centre al lloc web: www.argilla.cat, que s’estrenarà el divendres 25 de setembre, i on s’hi trobaran gran nombre dels expositors que assisteixen anualment a la fira, amb la seva oferta ceràmica, així com vídeos on es mostren diferents aspectes de l’ofici de ceramista filmats expressament per a l’ocasió, com una cuita amb la tècnica del rakú, o demostracions de terrissa tradicional a càrrec del terrisser Josep Matés, una trepitjada de fang i una visita virtual al museu.

Es podrà assistir en directe, a través del canal de Facebook https://www.facebook.com/museucantir.org/ a la inauguració de l’exposició Recorreguts del ceramista català reconegut internacionalment Carles Vives, autor convidat a exposar al Museu del Càntir amb motiu de la fira d’enguany. Aquesta exposició es podrà visitar presencialment a la sala d’exposicions temporals del museu fins l’1 de novembre, tot i que també hi haurà una versió en línia al web de la fira.

Les activitats de la fira virtual es difondran per les xarxes socials del museu: Facebook, Twitter, Youtube i Instagram durant tot el cap de setmana del 25, 26 i 27 de setembre, i el lloc web serà permanent i disponible en tres idiomes: català, castellà i anglès durant tot l’any, de manera que es passa de tenir una fira només en un cap de setmana a una fira permanent i, a més, accessible des de qualsevol lloc del món a través d’internet.

Com s’ha dit, la realització d’aquesta fira virtual ha estat motivada per la situació sanitària que viu el món arrel de la Covid-19, però el Museu del Càntir d’Argentona, com a organitzador de l’esdeveniment, creu que també és una gran oportunitat per a fer créixer la fira i donar-li una dimensió més universal. L’esdeveniment compta amb el suport de l’Ajuntament d’Argentona, d’Artesania Catalunya (CCAM) de la Generalitat, de la Diputació de Barcelona i també de diverses empreses locals que des de fa anys que patrocinen l’esdeveniment.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

LA FIRA DE CERÀMICA ARGILLÀ ARGENTONA 2020 EN FORMAT PRESENCIAL QUEDA DEFINITIVAMENT CANCEL·LADA

Al seu lloc es farà “Argillà Argentona - Fira Virtual de Ceràmica” a internet a partir del 25 de setembre

La fira internacional de ceràmica Argillà Argentona 2020, ha quedat definitivament suspesa. Així ho va acordar fa uns dies la Junta de Govern del Patronat Municipal del Museu del Càntir, en considerar que ni les condicions actuals ni les previstes per a la tardor no permeten garantir una fira exitosa i amb seguretat. Per tant, la propera edició de la fira als carrers i places de la vila serà a primers de juliol del proper any, si res no ho impedeix.

No obstant, el Patronat també va acordar aprofitar l’avinentesa d’aquesta suspensió per donar un impuls definitiu al projecte de la versió virtual de la fira, que ja s’està preparant i definint. El seu centre serà a un lloc web que s’anunciarà ben aviat, amb presència de totes les activitats de la fira: expositors de tots els sector i procedència, activitats educatives, exposicions,... això sí, tot en format virtual i accessible des d’arreu del món. Es vol que el web reflecteixi tots els elements de la fira i es pugui veure la oferta ceràmica dels artesans que habitualment exposen als carrers d’Argentona.

A partir del 15 de juliol ja es podran presentar les inscripcions a la fira virtual, que serà gratuïta i estarà oberta a qualsevol ceramista que hagi participat a alguna de les darreres cinc edicions de la fira. El formulari d’inscripció s’enviarà els propers dies als que han participat a la fira des de 2015 a 2019. Per a fer-ho, els participants hauran de trametre a l’organització els textos i imatges requerits i amb la qualitat necessària per a fer una fira virtual com cal. Tot i que no hi haurà venda directa al públic, si que el visitant es podrà adreçar a l’artesà per tal d’adquirir les obres que desitgi, tal com ho faria a la fira. El llançament de la fira virtual serà el 25 de setembre, en què serà inaugurada una exposició del ceramista Carles Vives al museu, en la que serà l’exposició habitual de la fira. Es preveu que el cap de setmana del 25, 26 i 27 de setembre hi hagi descomptes especials, ja que serà el primer cap de setmana de la fira, que a partir de llavors serà permanent i accessible des d’arreu del món. El web estarà disponible en tres idiomes: català, castellà i anglès.

Algunes activitats fetes en format digital per causa de la pandèmia, com el Concurs de Cartells de la fira o “Hola Ceràmica”, sorprenentment, han obtingut molt més èxit que les darreres edicions, en què només es feia el format presencial. Això ens fa ser optimistes davant el resultat de la fira en format en línia.