Visita comentada a l'exposició de Julio César Ortega

divendres 24 de novembre

Divendres 24 de novembre a les 19,30h

Aquesta visita comentada a l'exposició de Julio César Ortega forma part de les activitats de LA SETMANA DE L'ART 2023, promoguda per les GAC (Galeries d'Art de Catalunya) per tal de donar relleu a les arts visuals de tot el territori i fomentar l'apropament de l'art al públic.
Hi ha més de 50 espais i més de 60 activitats a tot el territori.

L'exposició de Julio César Ortega del Museu del Càntir és una exposició innovadora de l'artista.

Es tracta d'una mostra d'obres d'un gran nivell artístic, a partir d'un material no utilitzat normalment en l'art, com és el Bitumen o l'asfalt.

El Bitumen o l'asfalt, com a via i territori de trànsit, esdevé espai dinàmic i de canvi. Els grans sistemes de transport i xarxes de comunicació que travessen la ciutat, creen i recreen en aquestes pells quotidianes, nombroses geometries, registres per on la informació transita en forma d'energia, mantenint cohesionada la ciutat com una gran xarxa de comunicació que fluctua i es transforma constantment.

L'asfalt és fràgil paisatge de geometries casuals, efímeres i caduques per la incidència del temps i les forces químiques i físiques, les erosions, la climatologia i l'ús constant de les dinàmiques urbanes. Un punt de partida a l'hora d'iniciar la meva experiència i projecte creatiu, que marca totes i cadascuna de les obres que presento, al Museu del Càntir d´ Argentona, un recorrent visual i plàstic a través de la matèria en la meva obra pictòrica i escultòrica, on també, els codis de l'entorn digital es visualitzen com a signe i significat en el meu treball.

La geometria asfàltica em motiva com observador plàstic i visual en un trajecte que no pot romandre en els seus inicis solament en un suport pla i pictòric sinó que evoluciona cap a noves retòriques, modelats constructius que es vesteixen de la disfressa escultòrica i els materials que més que tridimensionals són tetradimensionals doncs a l'alçada, amplitud i profunditat, afegint la dimensió del temps. La mateixa que des d'una natura dual, a vegades degenera la matèria. En altres, com d'altres la crea. Construcció - destrucció. Axioma de vida.

La mostra es podrà visitar fins el 7 de gener del 2024