Javier Mariscal serà l'autor del càntir d'Argentona d'aquest any

Javier Mariscal serà l'autor del càntir d'Argentona d'aquest any

El dissenyador gràfic, il·lustrador, dissenyador de mobles, pintor, escultor, cineasta i ceramista Javier Mariscal, serà l'autor del càntir del 2024, editat pel Museu del Càntir d'Argentona

El Consell Municipal del Museu del Càntir ha escollit a Javier Mariscal (Valencia, 1950) com a autor del càntir de l'any 2024. Mariscal ha acceptat la proposta manifestant que se sent molt honorat de formar part de la galeria d'artistes que des del 2016 dissenyen els càntirs de la col·lecció d'autor del museu.

Javier Mariscal és un artista multidisciplinari: dissenyador gràfic, il·lustrador, dissenyador de mobles, pintor, escultor, ceramista i cineasta. Li agraden els reptes i l’últim és el disseny del càntir d’autor 2024.

Els seus inicis es remunten al 1970, quan va publicar la seva primera tira còmica en diverses publicacions de l’època. El 1979 va aconseguir destacar en el sector amb el disseny del logo Bar cel ona però es va fer popularment conegut l’any 1992, amb el disseny de COBI, la mascota dels Jocs Olímpics de Barcelona.

Ha il·lustrat diverses portades del New Yorker, ha dissenyat identitats gràfiques com la del Zoo de Barcelona i la 32a edició de la Copa Amèrica, ha creat treballs de petit format per a diferents marques, però també de gran format com l’exterior del Centre Comercial Glòries de Barcelona, una escultura de gran format en el pati de l’Hospital Río Hortega o l’Hotel Domine de Bilbao.

La seva obra està en diverses col·leccions tant públiques com privades: MOMA, Centro Pompidou, Victoria & Albert Museum, Museu del Disseny de Barcelona, IVAM, MNAC i MACBA d'entre altres.

Però la seva trajectòria no acaba aquí, també ha fet col·laboracions cinematogràfiques de la ma de Pedro Almodóvar i Fernando Trueba.

El reconegut dissenyador va rebre el Premi Nacional de Disseny l’any 1999 i es va convertir en membre honorari de la Royal Design Industry l’any 2006.

El càntir serà presentat públicament en una sessió informativa al Museu del Càntir durant el mes de juny, de la qual s'informarà en el seu moment, i serà posat a la venda durant la fira Argillà Argentona 2024 i la 74a Festa del Càntir.